2016-10-22

Orion UK CT8 pierwsze wrażenia



W poniedziałkowe przedpołudnie dotarł po trzech miesiącach zamówiony teleskop Orion Optics UK CT8. Paczka dość spora, ale sam teleskop marnie zapakowany przez przedstawicieli Telescope-Service. Po wypakowaniu ukazuje nam się piękny karbonowy tubus z wmontowanym pająkiem z LW i obejmami. Zapraszam równierz pod ten link gdzie będą omawiane różne niuanse związane z teleskopem Orion UK CT8 nie ma róży bez kolców

Co do obejm to są tak skonstruowane że inne dovetaile losmandy nie pasują mocowaniami, wiec musimy kupić je osobno najlepiej u Orion Optics UK. Chcąc zaoszczędzić kupiłem w Delta Optical dovetail losmandy Celestrona i czeka mnie wiercenie otworów.

Kilka spostrzeżeń z oględzin

1 Wyczernienie gorsze niż w SW
2 Krzywo zamontowany wyciąg do podstawki (konieczna rozbiórka i poprawienie)
3 Kto wymyślił zasilanie wiatraków poprzez gniazdo jack?
4 Pokrywka zamykająca tubę od strony LW cienka że można ją wyginać.
5 Zmiana w stosunku do poprzednich modeli - jest obręcz kończąca tubę LW siedzi głębiej
6 Obejmy? myślałem że będą bardziej masywne. Są cieniutkie i lekkie, a samo ich pomalowanie poniżej reputacji Oriona UK
7 Teleskop - tuba zawinięta w folię bezbelkową kilka razy pomiędzy karton dodatkowa folia, cela z zamontowanym lustrem dobrze zapakowana osobno. Minus dobrze rzucić paczką i sama folia nie ochroniła by teleskopu.
8 Za ciekawe do czego ten podłużny otwór w podstawie mocowania LG? ot zagwozdka.
9 Sama cela wykonana solidnie 9 punktowa wyposażona w trzy wiatraki.
10 Lustra posiadają certyfikat jakości.
11 Wyciąg nie jest to jakaś rewelacja jak pamiętam Baader takie robi ten jest bez brandu. Mógłby być lepszy.
12 No i obowiązkowo Haribo

Podsumowanie: Od takiego sprzętu w tym segmencie oczekiwałem trochę więcej profesjonalizmu. SW robi swoje lepiej w stosunku do pułki cenowej. Ale ogólnie jest ok.
Powiem tak - jestem zadowolony z tego wyboru. Teraz potrzeba go dopieścić.

Poniżej kilka zdjęć.












Pozostaje teraz teleskop dopieścić i pierwsze testy pod niebem już niedługo.

8 komentarzy:

  1. Czekam niecierpliwie na pierwsze testy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze w tym tygodniu kabelkologia i dopieszczanie pod niebem :)

      Usuń
  2. Gratuluje i naprawdę jestem ciekawy zdjęć. Ostatnio zastanawiałem się nad kupnem właśnie CT8, choć finalnie padło na TS APO 130/910. Kamerę mamy tą samą, dlatego tym bardziej jestem ciekawy zdjęć z Twojego setupu CT8 + ATIK383.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę więcej dopieszczania niż z refraktorem będzie, ale myślę że będzie ok. Ja po prostu lubię Newtony mam tak od czasu jak daaawno temu kupiłem swój pierwszy sprzęt. Dzięki.

      Usuń
  3. Ja bym jeszcze pomyślał nad obróceniem tuby w obejmach tak, aby kamera była od dołu (od strony dovetaila). To położenie zapewnia najlepsze wyważenie i najmniejsze obciążenie montażu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widoki pewnie nieziemskie..jak z dostepnością takiego oriona w 2020? Są jakieś wersje upgrade? Czy to jest już jakaś linia niedostępna?

    OdpowiedzUsuń